Fra strategi til spredning

Benytter du deg av de mulighetene som foreligger?

 

Kommunikasjon og digital distribusjon smelter sammen i større grad enn tidligere. En mer automatisert og teknisk markedsføring kan resultere i et dårligere overblikk, svakere innsikt og tap av kreativ kraft.

Det er viktigere enn noen gang å treffe riktig. Man må tenke seg nøye om.

 

Mye handler om å forenkle

I Tenk tenkes det mye, gjerne så det knaker. Nylig ansatte vi Gustav Eddy Larsen (38) som teknologiansvarlig og konsulent. Han kom fra stillingen som Head of Programmatic i Dagbladet/Aller Media og er nå i full sving i Grensen 8 i Oslo.

­­– En bedrift vil ha synlige resultater. Forenkling og automatisering er da to nøkkelbegrep. I Tenk har vi rigget oss for å kunne forenkle tilnærmingen til digital synlighet og markedsføring for kundene våre, blant annet gjennom teknisk, kreativ og kundeorientert rådgivning og lett forståelige produkter, sier Larsen.

I mange små og mellomstore bedrifter sitter det beslutningstakere som stiller seg følgende spørsmål:

Har vi god nok innsikt? Kjenner vi mulighetene godt nok? Jobber vi med de rette samarbeidspartnerne? Hvordan får vi tilpasset den nye teknologien til våre lokale behov?

 

Der teknologi krysser kreativitet

I en verden som tilsynelatende spinner noen knepp raskere uke for uke, er det ikke rart man lurer. Nye digitale muligheter dukker opp hele tiden.

Gustav Eddy Larsen og Tenk ønsker å bruke de beste av dem.

– På den måten kan vi tilby kundene større kontroll, bedre målinger og forbedret kostnadseffektivitet. Riktig teknologi kombinert med kreativ kraft gir resultater.

Oppdragsmengden i Tenk  Kommunikasjon øker i takt med at man nå kan jobbe med hele verdikjeden. Kvalitet og godt innhold er lettere å styre i en helhetlig kommunikasjonsstrategi.

– Vi jobber helhetlig, som et fullservice-reklamebyrå. Kunden finner alt samlet på ett sted. Dermed kan vi sammen raskt justere uttrykk og form på markedsaktivitetene, sier Larsen.

 

Den optimale styringsfarten

Det er ingen tvil om at en god utnyttelse av digitale mulighetene avler bedre innsikt og gir resultater. Da er det lettere å manøvrere og ha riktig styringsfart.

Mediekjøp, medieplanlegging og performance henger sammen. Det er en kjent sak. Et tettere samarbeid med kundene gir i dag ytterligere muligheter.

– Vi jobber allerede med flere nye kunder i dette voksende markedet, og har raskt oppnådd gode resultater. For eksempel ser vi at det å jobbe med kundenes CRM-systemer gir oss bedre svar og bedre effekt, sier Gustav Eddy Larsen.

– Vi vil at kundene skal bli nysgjerrige på disse mulighetene. Slik vil kunder og annonsører få flere svar enn tidligere – og et sterkere eierforhold til aktivitetene – gjerne i samarbeid med et byrå som kan bidra og følge opp, legger han til.

 

Samarbeid med de beste

For å være en god, kvalitetssikrende rådgiver i dagens marked, må man samarbeide med de fremste leverandørene. Det gjør Tenk. Mange kunder vet nødvendigvis ikke alltid hvor man skal starte. Her vil vi bidra med vårt nettverk.

– Vi ser fram til å høre fra deg og ønsker å invitere til en uforpliktende prat. Ta kontakt!

 

Gustav Eddy Larsen

Teknologiansvarlig og konsulent i Tenk Kommunikasjon

Tlf. 930 06 539

gustav@tenkkom.no

Dette har også utviklet seg til et stort fagområde, og for dem som har omfattende behov finnes det omfattende løsninger. For de aller fleste er det imidlertid hensiktsmessig å starte med å definere noen få KPIer, og bruke Analytics til å måle mot disse. F.eks web-trafikk, hvilke sider som besøkes, hvilke saker som leses og hvor lenge brukerne oppholder seg på nettsiden deres.Dette har også utviklet seg til et stort fagområde, og for dem som har omfattende behov finnes det omfattende løsninger. For de aller fleste er det imidlertid hensiktsmessig å starte med å definere noen få KPIer, og bruke Analytics til å måle mot disse. F.eks web-trafikk, hvilke sider som besøkes, hvilke saker som leses og hvor lenge brukerne oppholder seg på nettsiden deres.Dette har også utviklet seg til et stort fagområde, og for dem som har omfattende behov finnes det omfattende løsninger. For de aller fleste er det imidlertid hensiktsmessig å starte med å definere noen få KPIer, og bruke Analytics til å måle mot disse. F.eks web-trafikk, hvilke sider som besøkes, hvilke saker som leses og hvor lenge brukerne oppholder seg på nettsiden deres.Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre