AS Kellox og Loxkel AS forlenger med Tenk

AS Kellox og Loxkel velger igjen Tenk Kommunikasjon som byrå

Den norske importøren, med kjente merkevarer som Vespa og Honda i hyllene, har igjen valgt Tenk som byrå.

 

Samarbeidet ble innledet på tampen av 2014. Nå er en ny avtale om markedsførings- og kommunikasjonsoppgaver signert. Den varer ut 2020.

Vår største kunde er også Norges største importør av motoriserte tohjulinger, og en av de største innen båter og båtmotorer.

 

Anerkjente, globale merkenavn fra Italia og Japan

AS Kellox importerer og videreformidler motorsykler, mopeder og scootere samt båtmotorer fra Honda. I tillegg kommer en rekke båtmerker og utstyr. Loxkel AS fører tohjulinger fra Vespa, Piaggio, MotoGuzzi, Kymco, Aprilia og Gilera, samt båtmotorer fra Tohatsu.

Produktene selges gjennom et landsdekkende nett av utvalgte forhandlere.

 

Tenk KLLX merkevarer

 

Markedsføring som gir resultater

Begge selskapene har hatt en pen vekst de siste årene. Tidligere i år vant Tenk og Honda MC pris under ANFO Effekt 2016.

Tenk har tatt hånd om det meste av merkevarebygging og et bredt sett av markedstiltak i perioden fra 2015 og fram til i dag.

Nye nettsider for alle merkevarene er etablert, sosiale medier håndteres, arenaer for innholdsmarkedsføring er skapt, samtidig som det settes i sving kampanjer, deltagelse på messer, digitale kampanjer og katalogproduksjon – blant annet.

 

Ny 3-årsavtale

Konsulent Svein Vekterli i Tenk Kommunikasjon er naturlig nok glad for den nye avtalen.

 

– Det at vi velges som byrå for en ny treårsperiode, gjør meg stolt. Det viser at vi har gjort mye riktig, både i å ivareta merkevarene, skaffe positiv oppmerksomhet og lage effektiv markedsføring som gir resultater, sier Vekterli.

 

Administrerende direktør i AS Kellox og Loxkel AS, Per Anton Vinje er tydelig på at forvaltning av disse merkevarene krever god planlegging, kreativitet og markedsforståelse.

– I dagens marked og konkurransesituasjon, stiller merkevarene større og større krav til de som skal forvalte dem. Tenk som byrå har forstått denne oppgaven – og forstått oss. De viser både kunnskap og engasjement samtidig som de er effektive og fleksible. Dermed kan vi sammen løse oppgavene på områder som til enhver tid er viktig for oss, sier Per-Anton Vinje.