DS Kampanje og event under Designers Saturday

Bakgrunn

Gjennom fokus på 60 års-jubileet til DS Automobiles ønsket de å ha en kampanje der DS 5, ikke bare som ny bil, men som nytt merke i Norge, skulle markedsføres. DS 5 fikk en redesign i 2015. Oppgaven fra kunden var å komme med forslag til en kampanje som gjerne inkluderte et event sammen med digitale kanaler. Hovedmålet med kampanjen var å få registrert prøvekjøringer. I tillegg ønsket de å få positiv oppmerksomhet og ha en samarbeidspartner som var relevant for DS Automobiles.

 

Løsning

Løsningen ble ”SETT DEG INN I 60 ÅRS DESIGNHISTORIE ” – en kampanje som inkluderte stor medieaktivitet digitalt. I valgte kanaler ble den nye DS 5 markedsført og linket til registrering av prøvekjøring. For å knytte DS opp mot godt design, samt skape synlighet i bybildet i Oslo, og for å treffe en interessant målgruppe, ble et samarbeid med Designers Saturday inngått. Designers Saturday har en høy standing innen design i Norge og design er viktig for målgruppen til DS Automobiles. Under Designers Saturday hadde DS Automobiles mange stands ved deres showrooms og DS Automobiles stilte med biler som Designers Saturday kunne bruke for sine VIP-gjester.

 

DS Automobiles

For å maksimere synligheten og for å nå ut til en større del av målgruppen ble også arenaen Mathallen inkludert, med budskapet 60 års-jubileum for DS Automobiles og redesign av DS 5. I tillegg ble dette budskapet spredt i digitale kanaler. For å tilpasse seg Mathallens egenart ble også budskapet ”PRØVESMAK EN DS” lagt til, og besøkende fikk muligheten til å se på og sitte i en DS, samt registrere prøvekjøring.

 

Gjennomføring

OMI København sto for all produksjon av digitale annonser, samt ansvar for de tekniske løsningene rundt nett-/kampanjeside, mens OMI Oslo ved Tenk Kommunikasjon leverte alt av bilder, design og tekst. Det ble opprettet egen kampanjeside for DS 5 på nett, hvor blant annet ”KOM TIL MATHALLEN OG PRØVESMAK EN DS 5” ble formidlet. I tillegg ble eventene og innhold fra disse spredt i sosiale medier. Tenk Kommunikasjon sto for selve gjennomføringen av eventene, som blant annet inkluderte utstilling av en ny DS 5 og en eldre DS på Mathallen, samt utstilling av den nye DS 5 på flere av Designers Saturdays stands.

 

Resultater

Kampanjen genererte en rekkevidde på nesten 300 000 på Facebook, 18 677 unike besøkende på nettsiden og bare de tre første dagene ble det registrert 107 prøvekjøringer. Kampanjen ble en stor suksess som genererte rekordmange nye leads og prøvekjøringer.


Kontakt: Geir Holm

Konsulent/daglig leder

geir@tenkkom.no

908 41 510