Facebook Canvas for Honda

Bakgrunn

Årets mest omtalte motorsykkel, Honda CRF 1000L Africa Twin skulle lanseres våren 2016. Honda ønsket å vise frem sykkelen til et bestemt publikum – motorsykkelinteresserte menn i alderen 45+.

Løsning

Facebook har nylig lansert sitt nye annonseformat, Canvas. Formatet kan inneholde både bildekarusell, video og stillbilder. Dette var et perfekt format å vise frem en lekker motorsykkel i. Annonsen inkluderte både karusell hvor de forskjellige modellfargene ble presentert og video av sykkelen i action.

Resultat

Annonseformatet falt tydelig i smak hos målgruppen som i gjennomsnitt har brukt i underkant av ett minutt på den relativt korte annonsen.

– Ved å bruke canvas som annonseformat fikk vi på en god måte vist frem den nye modellen Honda CRF 1000L Africa Twin.  Den lange visningstiden viser at målgruppen setter pris på å bli introdusert for hele universet på en plattform og at de fant innholdet interessant, forteller kommunikasjonsrådgiver for AS Kellox, Svein Vekterli.


Kontakt: Svein Vekterli

Konsulent

svein@tenkkom.no

909 20 150