Fotballsatsing i stjernesjiktet

I samarbeid med fotballkjempen FourFourTwo lanserer Aller/Dagbladet nå et nytt fotballmagasin og ny nettside – for alle som elsker fotball. Lanseringsfesten på The Scotsman i Oslo gikk for fullsatte tribuner.

Verdens største fotballblad kommer nå på norsk i form av Dagbladet FourFourTwo – i magasin og på nett.

 

Nye fotball- og røverhistorier

Rundt 100 gjester kunne blant annet oppleve de to måljegerne og fotballprofilene Jan Åge Fjørtoft og Uwe Rösler by på både røverhistorier og et innblikk i den tøffe og morsomme bransjen internasjonal fotball er. Konferansier var Dagbladets egen sportsjournalist, Morten Pedersen.

– Jeg har lenge abonnert på engelske FourFourTwo, i tillegg til et par tyske fotballblader. Nå som Dagbladet lanserer bladet i norsk utgave, kommer jeg til å lese det med stor interesse, sier Jan Åge Fjørtoft, som har vært proff i både England og Tyskland.

Ansvarlig redaktør i Dagbladet, John Arne Markussen åpnet lanseringskvelden og det ble holdt fyndige foredrag fra Trond Fuhre, leder i Supporterunionen for Britisk Fotball, og Ivar Tisthammer fra supporterklubben til serieleder i Premier League, Leicester City.

– Vi skal ta magasinet FourFourTwo samt dets sterke digitale posisjon inn i en norsk virkelighet og sørge for et godt samspill på våre plattformer, sier John Arne Markussen i Dagbladet.

 

I salg fra 1. februar

Dagbladet FourFourTwo kommer i 10 magasinutgivelser i 2016 – inkludert EM og Premier League-spesial – breddfulle av grundige analyser, gode historier, spennende reportasjer og artikler med glimt i øyet.

Fotballmagasinet er i salg i butikk fra 1. februar. Opplaget er på 30.000, og den engelske utgaven vil forsvinne fra butikkhyllene.

– Tall fra TNS Gallup viser at en av fire nordmenn er meget interessert i å lese om fotball. Vi lager et attraktivt produkt for alle dem som er glad i fotball. Her er det gode muligheter til å treffe en bred og dedikert målgruppe, både i bladene og på nett, sier salgssjef Målfrid Myhrer Hauge i Aller/Dagbladet.

 

En oase for alle som elsker fotball

Redaktør for den norske utgaven, Ole Sylte er offensiv i spillestilen og ser på satsingen som en lissepasning for leserne og for Dagbladet:

– Dagbladet FourFourTwo – i magasin og på nett – blir en oase for alle som elsker fotball og for de unge som elsker å spille fotball. Det å ha verdens største fotballredaksjon i ryggen, vil i stor grad vil hjelpe Dagbladet i kampen mot andre medier, sier DFFT-redaktør Ole Sylte og legger til:

– FourFourTwo har tilgang på de største stjernene i verden, noe som gir leserne en fantastisk innsikt i en global fotballverden som vi ikke ofte møter i norsk media.

 

Tenk står for kommunikasjonskonseptet rundt lanseringen av Dagbladet FourFourTwo. Dette inkluderer bl.a profil, annonsering, lanseringseventet på Scotsman, andre events og ikke minst strategi og tilrettelegging i sosiale medier.


Kontakt: Geir Holm

Konsulent/daglig leder

geir@tenkkom.no

908 41 510