God sommer for Dagbladet Pluss

Stadig flere nordmenn forstår verdien av Dagbladet Pluss, og i samarbeid med blant annet ARK-kjeden nådde Pluss-tjenesten all time high i sommer.

Det har gått noen år siden Dagbladet Pluss så dagens lys. Dagbladet ønsker, i likhet med flere andre publikasjoner, å ta betalt for det gode stoffet. Nettavisene startet med å tilby oss lesere stoffet gratis, men for å opprettholde kvaliteten på journalistikken er det selvsagt på sin plass å ta litt betalt for de gode leseopplevelsene.

Les mer om Dagbladet Pluss her.


Dagbladet Pluss og bokpakke fra Ark

Dagbladet og Tenk har laget mange kampanjer sammen rundt DB Pluss, og i sommer spilte vi på det etablerte samarbeidet Dagbladet har med bokhandelkjeden ARK.

Les mer om ARK her.

Vi tok utgangspunkt i å stimulere lesegleden blant ferierende nordmenn med både kvalitetsstoff fra Dagbladet og bøker, og kampanjen ble
“Kjøp 3 mnd Dagbladet Pluss og få 3 valgfrie pocketbøker hos ARK for kun 99,-”


All time high

– Konkurransesituasjonen medfører at vi ikke kan oppgi konkrete tall, men kampanjen i sommer leverte svært godt – og sammen med andre aktiviteter førte den Dagbladet Pluss til det høyeste antallet abonnenter noensinne, forteller Jacob Svenningsen, salgs-/markedssjef i Aller/Dagbladet.

Kampanjen inkluderte konsept, visuelle uttrykk, landingsside, digitale annonser og butikkmateriell.

– Det er gøy både med konkret målbare aktiviteter – og kampanjer for solide aktører som Dagbladet Pluss og ARK. I denne sommerkampanjen fikk vi også spilt på mange strenger – fra å utarbeide konsept/pakke til stor variasjon i kommunikasjonsaktivitetene, forteller Kim Amundsen, AD i Tenk.

Og Dagbladet Pluss hvilker ikke på sommerlaurbær. Det kommer mange nye aktiviteter utover høsten og vinteren. Følg med!

Eller bestill deg like godt abonnement her.


Kontakt: Geir Holm

Konsulent/daglig leder

geir@tenkkom.no

908 41 510