Ny reklamefilm for HOFF

Bakgrunn

HOFF lanserte Opphøgde Potteter med bare 2,7 % fett høsten 2016. For å bygge kjennskap til det nye produktet og få fart på salget, ønsket de å gå på lufta med en kampanje 2. januar 2017.

Med et nytt og sunnere produkt i sortimentet, var det også et stort potensiale i å inspirere målgruppen til å bruke Opphøgde Potteter som tilbehør i nye, sunne retter.

 

Løsningen

De aller fleste nordmenn elsker pommes frites. Samtidig viste våre undersøkelser at mange satt med et inntrykk av at fabrikkprodusert pommes frites inneholder mye fett. Basert på denne innsikten, valgte vi å kommunisere at nye Opphøgde Potteter med mindre fett fortsatt smakte like godt som varianten med mer fett.

Vi lagde reklamefilm der hovedbudskapet var at nye Opphøgde Potteter smaker mye bedre enn man skulle tro, til tross for lite fett. I tillegg til reklamefilm på TV, utviklet vi en serie med annonser til Facebook. Josefin Linder tok lekre matbilder til annonsene som linket til oppskrifter. Målet var å vise at Opphøgde Potteter kan brukes til noe mer enn hamburger og pølser.

Etter filmen gikk på i januar økte HOFFs Opphøgde Potteter Økologisk omsetningen ut av butikk med hele 243%. I samme periode økte HOFFs Opphøgde Originalen med 25%. HOFFs Opphøgde Potteter Økologisk kom også seirende ut av Dagbladets pommes frites-test i februar.

 

Tenk takker:

Film: Pryserfilm v/produsent Cahtrine Pryser og regissør Thor Brenne. Foto v/Runar Sørheim. Lyd: Universal Sound v/Morten Bekkevold. Etterarbeid v/Storyline.

Foto i annonser: Fotograf Josefin Linder og stylist Monica B. Sjøli v/ Sporenstrek.