Honda MC kåret sommerens MC-bilde

Sommeren er høysesong for lange og gode dager på veien, med kilometer på kilometer med asfalt og adrenalin i blodet.

Bakgrunn

Honda MC har en dedikert følgerskare, som bruker mye av sommeren på å legge bak seg mange kilometer med asfalt. Underveis på disse turene blir det, naturlig nok, tatt bilder. Honda MC ønsket å hylle disse dagene på veien, og samtidig gjøre en morsom aktivitet som ville engasjere følgerne og skape oppmerksomhet i sosiale medier.

 

Løsning

Løsningen ble konkurransen ”Sommerens MC-bilde”. Gjennom en app på Facebook ble alle MC-kjørere oppfordret til å sende inn sitt MC-bilde, eller bruke #minhonda på Instagram. Gjennom sommeren ble det hver uke kåret ukesvinnere som ble sendt videre til finalen. I september sto 10 ukesvinnere igjen, og brukerne selv kunne stemme frem vinnerbildet. En utfordring var at det skulle være lavterskel for å sende inn bilde, og derfor ble ordlyden ”sommerens MC-bilde” brukt vs. ”sommerens beste MC-bilde”. Konkurransen ble spredd via annonser og sponsede innlegg på Facebook, samt gjennom Honda MC sin nettside og forhandlernettverket.

 

Resultater og arbeidsglede

Gjennom sommeren mottok vi over 250 flotte sommerbilder. 2 500 var i konkurranseperioden innom appen på Facebook. Antall likerklikk for Honda MC på Facebook økte fra 1 000 til 1 500. I perioden ble totalt 158 613 personer ble eksponert for innholdet og 6 497 personer engasjerte seg i siden.


Kontakt: Svein Vekterli

Konsulent

svein@tenkkom.no

909 20 150