Intern veiviser, digital kommunikasjon, annonser og salgsverktøy for LLENTAB

LLENTAB AS er en svenskeid leverandør av høykvalitets stålbygg – eid av Norstjernan og gründerfamilien Lindblad.

På over 40 år har LLENTAB levert mer enn 7 500 stålbygg i Europa: idrettshaller, bensinstasjoner, butikk/kontorbygg, lagerhaller og en rekke spesialtilpasninger. De kontrollerer hele verdikjeden – fra forespørsel til ferdig bygg – og kan dermed skreddersy akkurat det kundene trenger.

 

Bakgrunn og mål

LLENTAB har ambisiøse mål. Med virksomhet i åtte europeiske land skal de ta betydelige markedsandeler fremover – også i Norge.

 

Løsning

For å bidra til at LLENTAB når sine ambisiøse mål har vi satt kundeopplevelsen i fokus – og oppgradert LLENTABs “verktøykasse” med det som skal til for å levere den optimale kundeopplevelsen. Den nye verktøykassa inneholder både interne og eksterne elementer/aktiviteter, samt en tydeligere grafisk profil. Den digitale kommunikasjonen er satt i system, og fokuset er på tett samhandling mellom CRM/database, oppdatering av nettside, utsendelse av nyhetsbrev og bruk av LinkedIn. LLENTAB satser i tillegg mye på annonsering i relevante publikasjoner, og for å skape økt synlighet og oppmerksomhet har annonsene blitt redesignet i ny profil.

 

Resultater og arbeidsglede

Kommunikasjonsløsningene fra Tenk har bidratt til en intern tydelighet og energi, verktøyene gjør kundeopplevelsen enda bedre, og i 2014 klarer også LLENTAB AS sine økonomiske mål med god margin.

LLENTAB har siden høsten 2014 vært avsender av annonser med klar grafisk profil. Den digitale kommunikasjonen har fungert godt, og nyhetsbrevene og statusoppdateringene på LinkedIn genererer høy synlighet.

Siden vi i Tenk startet å jobbe med LLENTAB har vi lært mye om en spennende bransje, og vi ser tydelig og klart at kommunikasjonsløsningene er med på å skape et stort internt engasjement.