Nye nettsider for Pioner

Med nye nettsider på plass for Pioner, økte antall besøk på nettsiden med 38 prosent i høysesongen.

 

Bakgrunn:

De velkjente Pioner-båtene er designet og produsert i Norge siden 1959. Siden den gang er over 350.000 båter solgt på verdensbasis.

Tenk Kommunikasjon har jobbet med markedsføring og kommunikasjon for Pioner Boats i halvannet år. Våren 2017 var det tid for en fornyelse av nettsidene – sider som fortsatt skulle ivareta både privat- og proffmarkedet.

Pioner selger båter i hele verden. Nettsider og markedsmateriell må derfor skreddersys og produseres på flere språk tilpasset Pioner sin internasjonale satsing i ulike markeder.

 

Løsning:

I den nye løsningen hadde vi fokus på bedre brukervennlighet og oversiktlighet, der de enkelte båt-modellene kunne presenteres på en enda mer delikat og skikkelig måte. Dessuten jobbet vi mye med søkemotoroptimalisering.

Nettsiden fikk et nytt design med en rød tråd til kataloger og annet markedsmateriell, og ble lansert på vårparten i 2017.

Sidene er nå også tilpasset slik at en kan publisere artikler og innholdsmarkedsføring der.

 

Resultat:

Besøkstrafikken på nettsiden økte med 38 prosent i perioden april-juli 2017 sammenlignet med 2016.

 

Om kunden

Pioner Norge er en del av Cipax AS. Båtene er rotasjonsstøpt i polyetylen og produseres på fabrikken på Bjørkelangen i Akershus. Alle modellene har lang levetid og tåler krevende forhold.

 

I Norge selges båtene gjennom et landsdekkende forhandlernett bestående av 80 forhandlere, samt ytterligere 50 forhandlere og importører rundt om i Europa.


Kontakt: Svein Vekterli

Konsulent

svein@tenkkom.no

909 20 150