Prøvesmak en Vespa

2 – 7. Juni ble Mathallen i Oslo forvandlet til et mekka for Italienske smaksopplevelser. Vespa var såklart med på feiringen.

Bakgrunn og mål:

I juni 2015 ble Vespa invitert til å feire Italienske Dager i Mathallen. Målet var å skape en aktivitet som ville spre merkevaren Vespa, og samtidig engasjere besøkende  i Mathallen og i sosiale medier.

Løsning

Løsningen ble kampanjene ”prøvesmak en Vespa” og ”din Italienske drømmedag”. I Mathallen ble det designet en stand hvor besøkende kunne ”prøvesmake” en utstilt Vespa. Samtidig ble de oppfordret til å dele sitt bilde på Instagram med #minvespa og til å dele sin Italienske drømmedag både i Mathallen og på Facebook.

Kampanjene ble promotert både  i Mathallen via skjema, skjermer og plakater, samt i sosiale medier via Vespa, Mathallen og samarbeidspartner Via Italias kanaler.

Resultater og arbeidsglede

I løpet av uken Italienske dager fikk Mathallen 33 000 besøkende. For Vespa resulterte aktiviteten i to glade vinnere, mange innsendte bidrag, 21 % økning i likerklikk på Facebook, 155 % økning i total rekkevidde i kampanjeperioden og en økning på 55 % i antall personer engasjert.

Tenk Takker

Takk til Mathallen og Via Italia for et flott samarbeid!


Kontakt: Svein Vekterli

Konsulent

svein@tenkkom.no

909 20 150