Suksess på sjøen

“Båter i sjøen” er Skandinavias største flytende båtmesse. I år ble messen arrangert på Aker Brygge 3.-6. september, og både Kellox og Loxkel var tilstede med sine merkevarer.

 

Bakgrunn

Båter i Sjøen er en ypperlig mulighet for produsenter å vise frem både sesongens og neste sesongs nyheter. Det er mange deltakere og trangt om plassen, og det gjelder derfor å skille seg ut. Samtidig skal utstillerne bidra til å skape liv på bryggekanten. Mye informasjon skal formidles på kort tid, og man ønsker at de besøkende skal huske nettopp deg og ditt produkt.

 

Løsning

Honda Marine var under årets messe representert med båter med Honda-motorer langs bryggekanten. Loxkel hadde flere båter fra Pioner og Gemi utstilt, begge med motorer fra Tohatsu. I tillegg hadde utstillingen et messetelt. Totalt 13 båter fra Kellox og Loxkel lå i vannet, med forskjellige motorstørrelser fra både Honda og Tohatsu. For å skape både oppmerksomhet og for å bygge kjennskap, ble teltet kledd med en bakvegg som viste Tohatsu i aksjon i den norske skjærgården, samt en engasjerende konkurranse. Begge merkevarene ble utstyrt med brosyrer og annet messemateriell. I tillegg ble sosiale medier brukt til å invitere relevante målgrupper til å besøke messeområdet og til å dele den gode stemningen fra messen.

 

Resultater og arbeidsglede

Årets messe hadde 270 utstilte båter, og en økning i antall besøkende både fredag og søndag. Endringer i plassering av båter i bryggeanlegget, samt nedskalering av telt-området, ga bedre eksponering for utstillerne. Begge merkevarene fikk gode tilbakemeldinger på sine stands. Hittil i år det totale salget av utenbordsmotorer i Norge vært 22 000 motorer, og Norge troner på toppen som det største markedet for utenbordsmotorer i Europa.


Kontakt: Svein Vekterli

Konsulent

svein@tenkkom.no

909 20 150