Større synlighet og ny giv i Elkonor

Elkonor el-butikk elektrisk

Elkonor samler 190 el-butikker over hele landet. Med større kompleksitet og størrelse, kan det være lønnsomt å fornye seg og systematisere.

 

Utviklingen i el-bransjen går fort, og for å henge med er den digitale kommunikasjonen av stor viktighet. I 2018 ønsket Elkonor å innta en mer synlig posisjon – både nasjonalt og lokalt.

 

Ønsket ny strategi

– Elkonor ønsket en justert strategi, ny grafisk profil, nye nettsider, intranett, nettbutikk og oppdaterte digitale verktøy. Samt mer opplæring og ny kommunikasjon internt og eksternt, forteller daglig leder i Tenk Kommunikasjon, Geir Holm.

– Blant verktøyene var oppdatering av et felles, effektiviserende system for anbudsberegning og rapportering, legger han til.

Tenk har i samarbeid med Imaker utviklet strategien, kommunikasjonskonseptet og de nye løsningene for den digitale kommunikasjonen.

 

Les også: UFF og Tenk inngår samarbeidsavtale

 

Smarte løsninger til riktig pris

Elkonor er en landsdekkende elektrikerkjede med over 190 uavhengige elektrikerbedrifter. Kjeden er medlemsseid og -styrt og består av dyktige og pålitelige fagfolk som er oppdatert på det nyeste innen teknologi, sikkerhet og estetikk.

Deres mål er å gjøre det enklere å kjøpe smarte elektriske løsninger til riktig pris.

Frem til 2017 var Elkonor primært et samarbeid om innkjøp, praktiske arbeidsverktøy, utveksling av kompetanse og tilrettelegging for lokale markedsaktiviteter.

– Med større kompleksitet og størrelse, kan det være lønnsomt å fornye seg og systematisere. Det så Elkonor. Dette er et svært spennende arbeid, som vi gleder oss stort over å få være med på, sier Holm.

 

Artikkelen fortsetter under bildet.

Elkonor elektrisk el-butikk

Solid grunnlag

I 2018 har Elkonor opplevd et internt løft, der hele virksomheten og medlemmene nå ser mye tydeligere hva Elkonor er og hvordan de skal betjene enda flere kunder på en enda bedre måte framover.

Daglig leder i Elkonor, Morten Ruud, er fornøyd med jobben som er gjort. Han er optimistisk og samtidig spent på veien videre.

– Vi har nå lagt et solid grunnlag for vår videre utvikling – med oppdatert strategi, tydelig og fremtidsrettet profil og en rekke verktøy og fasiliteter på plass. På dette grunnlaget skal vi utvikle Elkonor og medlemmenes aktiviteter videre rundt den spennende utviklingen el-bransjen er i, forteller Ruud.

 

Se Elkonors nye logo, profil og nettsider her.

 

Ønsker dere en prat om helhetlig kommunikasjon – fra strategi til spredning?

Kontakt Tenks daglig leder Geir Holm // geir@tenkkom.no // tlf. 908 41 510

 

Ønsker dere en prat om spesialiserte digitale løsninger?

Kontakt daglig leder i Imaker, Tommie Olsen // tommie@imaker.no // tlf. 909 33 905