Dagbladet Helgeavisa

Våren 2014 lanserte Dagbladet «Helgeavisa». Dette var en storstilt satsning fra avishuset som fra da av kom men én avis for både lørdag og søndag.

Bakgrunn og mål

Dagbladet og Magasinet har spilt en viktig rolle i lesernes helgeliv. Avisen har ligget på frokostbordet, vært med på cafe og i parken. Selv om Dagbladet nå skulle komme med én utgave for hele helgen, var Magasinet fortsatt det samme, og avisen skulle fortsatt skape gode leseøyeblikk hele helgen.

Løsning

Vi utviklet en lanseringskampanje som tok utgangspunkt i lesernes helgeliv. For det er her Dagbladet hører hjemme. Vi lagde reklamefilm, radiospotter, nettbannere og printannonser. Enkelte av printannonsene ble skreddersydd til mediene de skulle stå i.

Tenk takker

Takk til Racecar og animatør Bonsak Schieldrop som produserte reklamefilmen.