Leiebolig fikk et visuelt løft og en ny digital kampanje

Bakgrunn

Leiebolig ble etablert i 2008 og tilbyr komplette tjenester innen utleiemegling og boligforvaltning i Oslo og Akershus. I dag er de en av landets største utleiemeglere og forvalter tusenvis av utleieboliger og et stort antall bygårder.

Tenk har jobbet for Leiebolig i et par år. Våren 2018 ville de ha et nytt grafisk uttrykk som skulle gi et visuelt, moderne løft. De ønsket også en oppmerksomhetsfangende annonsekampanje, i første omgang til Finn.no dernest på Facebook.

 

Løsning

Tenk la opp til et tydeligere og mer tidsriktig uttrykk som er luftig, lysere, freshere. Bildene fikk større fokus på menneskene og boligene. Tekstene ble spisset.

Alt trykt grafisk materiell, som visittkort, brosjyrer, presentasjonsmapper, markedsmateriell og andre trykksaker, fikk en make-over. Det nye grafiske uttrykket ble videreført til hjemmesiden og bannerannonser. Logoen ble fornyet og justert.

En digital annonsekampanje – der det nye uttrykket også skulle vises – ble skapt. Målgruppen var utleiere innen privatmarkedet, de som leier ut 1-4 leiligheter. På leie-bolig.no står det «Leiebolig gjør all jobben for deg og skaffer de beste leietakerne, slik at du får en bekymringsfri utleie.» Vi tok tak i dette, og lekte med bokstaver og ord. Resultatet ser du her!

 

Resultat

Kunden ble veldig fornøyd med det nye grafiske uttrykket og materiellet. Annonsekampanjen ble kjørt på Finn.no og Facebook med et godt resultat.


Kontakt: Geir Holm

Konsulent/daglig leder

geir@tenkkom.no

908 41 510