Mange nye abonnenter til Over skyene

Bakgrunn

Den nye minibokserien Over Skyene, ble i vår lansert av Norske Serier. I sammenheng med
lanseringen ønsket de at Tenk skulle produsere et kampanjeløp for spredning og skape økt
engasjement rundt serien gjennom sosiale medier. Målet var at leserne skulle ønske å tegne
abonnement på bokserien.

Tenk inviterte fire lesere, som fikk utdelt første bok i serien, til å dele sine leseopplevelser
foran kamera.

Løsning

Det ble arrangert et fotoopptak der både video og bildeinnhold ble produsert. Bruken av
engasjerte lesere, gjorde resultatet mer naturlig og troverdig. Materiellet ble brukt til en
lanseringskampanje med ulike retninger for betalt og organisk spredning på Facebook og
Instagram. Det ble lagt vekt på nøye oppfølging samt A/B-testing for best mulig spredning og
utnyttelse av budsjettet.

Resultat

Kampanjen ble godt mottatt i målgruppen. Materiellet skapte høyt engasjement i form av
både kommentarer, likerklikk og konverteringer. Norske Serier og Tenk er godt fornøyd med
produksjonen og sluttresultatet. Takk for et godt samarbeid!
Du kan lese mer om photoshooten på Norske Seriers egen blogg – Serieliv.


Kontakt: Hilde Cecilie Henriksen

Konsulent

hilde@tenkkom.no

907 54 640