Mikroinfluensere tester Vespa

Et ikon blir elektrisk

Vespa Elettrica ble lansert våren 2019. Den ikoniske scooteren slår seg dermed på den grønne bølgen med en elektrisk versjon. I tillegg til å være elektrisk og helt lydløs, har den en rekke tekniske finesser som Vespa Mia-systemet som gjør at du kan koble telefonen til din Vespa.

 

Løsning

For å gi flest mulig et inntrykk av hvordan livet på en Vespa Elettrica er, ønsket vi å bruke mikroinfluensere. Med et begrenset budsjett, så vi at dette kunne være en godt egnet kanal. Sammen med Inzpire Me fant vi influensere som sammensvarte med Vespas verdier. Vespa appellerer spesielt til en målgruppe som er opptatt av design, derfor valgte vi personer som tar bilder og video av høy kvalitet. Vi endte opp med 6 innholdsprodusenter.

 

Målet med kampanjen var å skape økt kjennskap til Vespa Elettrica samt få innhold av høy kvalitet vi kunne reposte gjennom året.

 

Resultat

De seks innholdsprodusentene som ble valgt produserte og delte tilsammen 55 Instagram-posts og stories til 101 000 følgere. Totalt ga kampanjen 166 900 visninger. Med et begrenset budsjett var dette svært gode resultater. Ikke minst fikk vi 55 bilder og videoer av svært høy kvalietet vi kunne bruke senere. Og det beste av alt – importøren har i år tømt sitt lager for Vespa Elettrica.