Et ikon blir elektrisk.

Vespa
Vespa logo forside
Strategi
Sosiale medier
Annonsering
Vespa Elettrica ble lansert våren 2019. Et italiensk ikon blir komplett med en elektrisk versjon på laget. I tillegg til å være elektrisk og helt lydløs, har den en rekke tekniske finesser som gjør hverdagen på scooter enda bedre.

For å gi flest mulig et inntrykk av hvordan livet på en Vespa Elettrica er ønsket vi å bruke mikroinfluensere. Med et begrenset budsjett så vi at dette kunne være en godt egnet kanal. Sammen med Inzpire Me fant vi 6 mikroinfluensere som sammensvarte med merkevarens verdier.

Vespa Influensere iphone

Vespa appellerer spesielt til en målgruppe som er opptatt av design og derfor var det naturlig å velge influensere som tar bilder og video av høy kvalitet. Vi endte opp med å kjøre et løp med 6 innholdsprodusenter.

Målet med kampanjen var å skape økt kjennskap til Vespa Elettrica, samt. få innhold av høy kvalitet som vi kunne bruke i markedsføring gjennom året.

De seks innholdsprodusentene som ble valgt produserte og delte til sammen 55 instagram-poster og stories til 100 000 følgere. Totalt ga kampanjen 166 900 visninger. Med et begrenset budsjett var dette svært gode resultater. Ikke minst fikk vi mye innhold gjennom bilder og video av svært høy kvalitet som vi kunne bruke i digitale kanaler. Det beste av alt: Importøren fikk dette året tømt sitt lager for Vespa Elettrica.

Tenkbyrå logo med outline Trenger du å tenke tanker du ikke har tenkt før? Ta kontakt

Andre prosjekter
du kanskje vil lese