Vespa GTS 300

Bakgrunn

Loxkel MC er importør av Vespa, og de hadde et ønske om å selge 50 Vespa GTS300 i perioden 1. april – 31. mai, siden det kom nye modeller i mai 2019.

Løsning

For å hjelpe salget, fikk alle som kjøpte Vespa GTS300 i kampanjeperioden holder/stativ, toppboks og vindskjerm inkludert i prisen. I Tenk fikk vi oppgaven med å lage kampanjen. Etter lang erfaring med kunden, vet vi mye om hvilke kanaler som fungerer godt. Vi valgte derfor å bruke Snapchat, Facebook og Intagram som kanaler, og vi lagde kampanjeside og informasjonsskriv til forhandlerne. For å oppnå målet var vi avhengig av å informere alle forhandlerne til Loxkel slik at de kunne skape engasjement og salg i butikkene. Vi konsentrerte kommunikasjonen rundt områdene Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Gjøvik.

Resultat

I kampanjeperioden fikk vi 3864 klikk på Snap, 3686 klikk på Facebook og 2190 klikk på Instagram. Vi økte trafikken til nettsiden i perioden, sammenlignet med 2018 tall, med 21% og fikk 11 000 klikk til nettsiden. Og hovedmålet om å selge 50 Vespa GTS300 ble nesten nådd med hele 45 solgte scootere!

 

Er du interessert i en klassisk italiensk yndling, kontakt din lokale forhandler av Vespa eller se her.