VVS Fagmann med annonser og filmer

Bakgrunn

VVS Fagmann er Brødrene Dahls fordelsprogram for frittstående rørleggerbedrifter, som er spesialister på bad og rørteknikk. Bakgrunnen for denne kampanjen var et ønske om å rekruttere flere rørleggerbedrifter til VVS Fagmann, samt øke merkebevisstheten internt i fordelsprogrammet.

 

Løsning

Vi ønsket å bruke det mest ekte i denne sammenhengen: VVS Fagmann-rørleggere. Så vi la ut på en liten turné, der vi traff drivere av VVS Fagmann-bedrifter i Bodø, Bergen og Oslo. Vi inviterte rørleggerne til å snakke om fordelene ved å være en VVS Fagmann. Materiellet ble stillbilder, filmer og sitater/tekster som ble brukt på en rekke ulike flater – særlig Facebook og printannonser i fagblader.

Vi ser stor verdi i å bruke mennesker i deres lokalmiljø. Mange liker å se folk som snakker samme dialekt eller som man kjenner til. Dette er av stor verdi for organisk spredning på Facebook.

 

Resultat

Brødrene Dahl har mottatt mange positive tilbakemeldinger på kampanjen. Den lokale forankringen førte til en stor andel organisk rekkevidde. Kommentarer og delinger fra personer i rørleggerens nærmiljø gjorde at budskapet nådde bredt. Sommeren 2018 legger vi ut på en ny “turné”, for å presentere enda flere VVS Fagmann-rørleggere.


Kontakt: Geir Holm

Konsulent/daglig leder

geir@tenkkom.no

908 41 510