Tenk-testen

 

Å oppnå gode resultater handler om å ha fokus på ulike områder, bruk 5 minutter på testen og gjør deg noen tanker om hvor dere står.

 

Gi dere selv karakteren 1-10 på områdene nedenfor.
1 = Her har vi ingenting/svært dårlig.
10 = Her er vi perfekte/ingen mulighet for forbedring.

  • Vi har det grunnleggende på plass (strategi, visjon/verdier, merkevaremål, plan om hvor vi skal osv).
  • Vi har definert det unike med oss, og hvorfor kundene skal velge oss.
  • 3. Vi har på plass: HVEM sier HVA til HVEM - HVORDAN, HVOR, NÅR? = PLAN.
  • Oppdatert informasjon, rette funksjoner, gode rutiner for oppdatering og utvikling.
  • Vi har godt ombord-program, opplæringsaktiviteter og god interninformasjon.
  • Vi har en god internkultur og jobber systematisk med å bygge stolthet internt.
  • Vi har en god plan for kommunikasjonsaktiviteter som oppdateres systematisk.
  • Vi skaper stadig nye kreative idéer som gir oss den oppmerksomheten vi trenger.
  • Vi har et godt opplegg for å produsere og korrigere de elementene vi trenger i kommunikasjonen.
  • Vi jobber kontinuerlig med å optimalisere kanal-mixen, for å få mest mulig igjen for investeringene.
  • Vi har en god always-on-strategi, i form av nye saker på web, nyhetsbrev, drypp i sosiale medier, retargeting-løp osv.
  • Selgerne våre har gode verktøy: presentasjon, film, brosjyre, giveaways, referatmaler osv.
  • Vi har et godt løp for events og arrangementer internt og eksternt. Alle events har samme røde tråd som øvrige aktiviteter.
  • Vi har definert hva vi skal måle - vi måler det systematisk - og korrigerer planer og aktiviteter i henhold til de resultatene vi oppnår.
  • Vi samarbeider med en kommunikasjonspartner vi er godt fornøyd med.
  • 121-150 poeng: Meget bra – her er det ikke mye å forbedre.
    91-120 poeng: Ganske bra, men mye som kan/bør forbedres.
    Under 90 poeng: Ikke bra. Her er det et stor potensial i å ta et bedre grep om kommunikasjonsaktivitetene.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.