Vålerenga Fotball og TENK Kommunikasjon inngår samarbeidsavtale

Fra venstre: Kenneth Tangnes, Tina Wulf (VIF) og Mona Isaksen

 

Vålerenga Fotball Elite har valgt TENK Kommunikasjon som ny samarbeidspartner. I disse dager går TENK i gang med hele spekteret av aktiviteter Vålerenga trenger kommunisert – alt fra kampnotiser til familiearrangementet Engaland.

 

– Som Vålerenga-supporter fra midten av 1990-tallet, eller det jeg liker å kalle bøttecaps-epoken, er dette noe jeg har hatt lyst til lenge, sier rådgiver i Tenk Kommunikasjon, Kenneth Tangnes og fortsetter:

– Vålerenga er en av de sterkeste merkevarene i Idretts-Norge. Alle, og spesielt fotballinteresserte, har et forhold til Vålerenga. Vi er klar over at Vålerenga betyr veldig mye for mange, så dette er en partner vi vil behandle med både respekt og fingerspissfølelse, men også utfordre der det er behov for det, sier han.

– Kort sagt skal vi hjelpe Enga med å oppnå deres målsetninger gjennom alle de klassiske reklametjenestene, og sikkert noen uortodokse, også. I tillegg til å utnytte alle de mulighetene til historiefortelling som finnes digitalt og med ny teknologi. Vi gleder oss!

 

Ønsker å skape engasjement

Kommunikasjonssjef i Vålerenga Fotball Elite, Tina Wulf gleder seg til å starte arbeidet sammen med Tenk Kommunikasjon, og sier de første møtene med gjengen, som holder til i Grensen 8 lover godt for det de ønsker å få til.

– Jeg har fått et veldig godt inntrykk av Tenk Kommunikasjon. De er fremoverlente, løsningsorienterte og kommer til å utfordre oss på ting vi trenger å utfordres på. Vår viktigste oppgave sammen blir å skape engasjement rundt klubben vår, og samtidig lage innhold som bevarer identiteten og forsterker det som skal kjennetegne Oslos stolthet, sier hun.

 

En synlig kunde

Tusenvis av ihuga supportere, mangfoldige spaltemetere i pressen, høy aktivitet i sosiale medier og en klubb med stort sosialt engasjement.

– Det er alltid gøy å jobbe med en kunde de fleste har kjennskap til og som skaper ekstra med interesse i både by og bygd. Vålerenga skaper overskrifter både på hjemmebane i Oslo, men også dit de drar på besøk.

– Når vi i tillegg nå får jobbe med en kunde som ikke bare har fokus på fotball, men som også tar betydelig samfunnsansvar gjennom familiearrangementer, Vålerenga Mot Rasisme, Inkluderingsprosjektet, Jobbsjansen og mer, sier det seg selv at dette blir et svært meningsfylt oppdrag for oss i TENK. Vi mener vi i Vålerenga har fått en oppdragsgiver med et fantastisk potensiale som vi kan samarbeide tett med gjennom hele prosessen, forteller Tangnes.

 

Fremoverlente

Tangnes blir leder for et team på minst syv Tenk’ere, som både skal tenke og produsere aktiviteter for Vålerenga.

– Av leveransene blir det mye konkret materiell til kamper og kampanjer, men vi har også et klart mål om å komme opp med nye ideer for både klubben og partnernettverket, avslører Tangnes. I løpet av våre 20 år har vi jo arbeidet mye med B2B-salg, og dette mener vi kan komme partnernettverket til gode. Vi gleder oss veldig til å jobbe med Vålerengas kommunikasjon, men vel så mye til å bli kjent med nettverket. Her kan vi skape gode og langsiktige relasjoner, samtidig som vi kan bidra til å utvikle nettverket videre, avslutter Tangnes.